ادبیات

چه زمانی به چابهار سفر کنیم؟

بیشتر مسافرها می دانند که برترین زمان سفر به چابهار پاییز و زمستان است و می توانند از سواحل جنوبی بنادر چابهار حسابی لذت ببرند. جالب است بدانید که سفر در فصل های دیگر چابهارهم انجام می گردد. به طور مثال در شهر بندری چابهار جشنواره هایی از غذا، آداب و رسوم...

14 دی 1401

شاهکارهای سینمایی که در جوی متنشج و با دشواری ساخته شدند ، قسمت اول

اغلب تصور می کنیم که مثل خلق تابلوی نقاشی مشهور، شاهکارهای سینمایی در محیطی پر از آرامش و تمرکز و با وسواس و همدلی همه عوامل آنها ساخته شده اند. اما همواره چنین نیست و با خواندن مطلب زیر به احتمال زیاد با من هم داستان خواهید شد!

19 آذر 1401

گردشگری بین المللی می تواند ابزاری برای مقابله با ایران هراسی باشد

ایسنا/ براساس سخنان عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی، گردشگری بین المللی می تواند ابزاری برای مقابله با ایران هراسی باشد.

29 تیر 1401

دستور پخت شیر برنج مجلسی و خوشمزه

شیر برنج، دسری مقوی و لذیذ است که به دو صورت گرم و سرد سِرو می گردد و می توان آن را در زمرهٔ غذاهای کامل برشمرد. زیرا ترکیباتی چون انواع پروتئین، ویتامین (بالاخص خانواده ویتامین B) و مواد معدنی را در خود نهفته دارد. در اغلب کشورها از این غذای خوش طعم با نام...

6 تیر 1401

عدالت فرهنگی در سایه نمایشگاه مجازی کتاب محقق می گردد

اعظم کیان افراز، مدیر انتشارات افراز در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، گفت: با توجه به شرایطی که طی دو سال اخیر به علت کووید 19 و شیوع گسترده آن داشتیم، نمایشگاه مجازی کتاب تهران در سال گذشته برگزار و با استقبال خوبی...

14 اسفند 1400

اهمیت توجه به چرخه عمر تجهیزات در کشور

رئیس هیات مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران با اشاره به شرایط فعلی کشور، اعمال تحریم ها و بالا رفتن قیمت قطعات یدکی بر ضرورت نگهداری صحیح و بهینه دارایی های فیزیکی و اهمیت چرخه عمر تجهیزات تاکید کرد و گفت: این موضوع مستلزم اتخاذ روش ها و سیاست های مناسب...

9 اسفند 1400

رونمایی از مادر جوان آزاده صمدی !

خبرنگاران:آزاده صمدی بازیگر کشورمان عکسی از خودش و مادرش را منتشر نموده است.

29 آبان 1400

برگزاری مراسم گرامیداشت محمد رضا شجریان

مراسم گرامیداشت محمدرضا شجریان با حضور جمعی از هنرمندان و شاگردان او برگزار گردید که در آن به ویژگی های این هنرمند فقید پرداخته شد.

25 آبان 1400

جشنواره فرهنگی هنری فردا باعث کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان می گردد

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آوزش و پرورش در پیامی برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فردا را عامل کشف، رشد و شکوفایی استعداد میلیون ها دانش آموز خلاق در فضایی مجذوب کننده دانست.

10 آبان 1400

با خواندن کتاب از تاریخ عبرت بگیرید

کتاب جفت پا وسط تاریخ اثر فریور خراباتی در انتشارات کراسه منتشر شد.

21 مهر 1400

برد پیت سال 2022 در کدام فیلم ها حضور خواهد داشت؟

با توجه به تعطیلی سالن های سینما به علت پاندمی کرونا و به تأخیر افتادن یا تعطیل شدن فراوری تعداد بسیاری از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی، علاقه مندان به سینما بعد از فیلم هیجان انگیز علمی تخیلی به سوی ستارگان (Ad Astra) در سال 2019، برد پیت را در هیچ فیلم دیگری...

6 مرداد 1400

از ظرفیت تشکل ها و انجمن ها در توسعه روابط بین الملل استفاده گردد

رئیس کمیسیون توسعه پایدار، محیط زیست و آب اتاق ایران معتقد است: باید از ظرفیت تشکل ها و انجمن های مالی کشور برای محور قرار دریافت در توسعه ارتباطات بین المللی استفاده گردد.

28 خرداد 1400

فال روزانه یکشنبه 26 شهریور 1396

فال روزانه یکشنبه 26 شهریور 1396، فال امروز، فال روز تولد، فال متولدین مهر، فال متولدین آبان، فال متولدین آذر، فال متولدین دی، فال متولدین بهمن

29 دی 1399

خبر خوش برای بازنشتگان تامین اجتماعی

خبرنگاران : در جلسه ماهانه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بر لزوم اصلاح همسان سازی، پرداخت بدهی های دولت به سازمان و همچنین ترمیم مزد و مستمری تاکید شد.

28 آذر 1399

کمیته محتوایی حلقه وصل برنامه های هفته کتاب است

خبرنگاران ، بیست و هشتمین دوره هفته کتاب دو ویژگی دارد؛ نخست اینکه از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، یعنی موسسه ادغام شده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می گردد؛ دوم اینکه متاثر از پیوست کرونایی برنامه ریزی شده است.

19 آذر 1399

نقد فیلم شیطان تمام وقت؛ مواجهه ای کلیشه ای با شرارت

فیلم سینمایی شیطان تمام وقت (The Devil All the Time) تریلری روان شناختی ساخته آنتونیو کامپوس است که اواخر شهریور امسال از شبکه نتفلیکس پخش شد اما چندان توجه منتقدان را به خود جلب نکرد.

28 آبان 1399

خبرنگاران چهارمین دوره جایزه قیصر امین پور فراخوان داد، معرفی شعر خوب و شاعران جوان

تهران- خبرنگاران- مدیرعامل دفتر شعر جوان ضمن اعلام فراخوان، شرایط شرکت و شروع دریافت آثار چهارمین دوره جایزه قیصر امین پور گفت: هدف ما معرفی شعر خوب از شاعران جوان به جامعه است و هیچ محدودیتی از جهت موضوع یا قالب در این جایزه نداریم.

16 مهر 1399

گفت وگو با حمیدرضا شاه آبادی در زمانی دیگر

به گزارش خبر گزاری کتاب ایران در همدان، پس از گذشت چهار شب از فصل پنجم زندگی با داستان و اجرای برنامه توسط تیمور آقامحمدی، مدیر و مجری این برنامه و معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری همدان، برنامه شب پنجم (شب آخر این فصل) کنسل و به زمان دیگری موکول شد.

9 شهریور 1399

جوئل شوماخر درگذشت

جوئل شوماخر از کارگردانان عظیم سینمای آمریکا و سازنده دو فیلم از مجموعه بتمن، پسران گمشده و سقوط در سن 80 سالگی در نیویورک درگذشت.

3 شهریور 1399

تاریخ عباسی گزارش هایی می دهد که هیچ مورخی دسترسی به آن نداشته است

خبرنگاران کتاب نایاب تاریخ عباسی با نام دیگر روزنامه ملا جلال اثری از ملا جلال الدین منجم وقایع نگار عصر صفوی است که در ژانر تاریخ سلسله ای است و منحصرا مربوط به وقایع روی داده در دوران پادشاهی شاه عباس صفوی در دربار او است. مقصودعلی صادقی که اخیرا این...

10 مرداد 1399
تعداد: (24)