آنر با انتشار یک ویدیو طراحی گوشی تاشوی مجیک V را فاش کرد

به گزارش کتاب دینا، مدتی قبل آنر رسما اظهار داشت که اولین گوشی تاشوی این شرکت با نام آنر مجیک V راهی بازار می گردد. اگرچه این شرکت هنوز تاریخ معرفی گوشی را اعلام نکرده، اما به لطف انتشار یک تیزر می توانیم به طراحی این گوشی تاشو بپردازیم. روی هم رفته مجیک V یک گوشی تاشوی افقی محسوب می گردد و این یعنی با طراحی مشابه گلکسی زد فولد 3 سروکار داریم.

آنر با انتشار یک ویدیو طراحی گوشی تاشوی مجیک V را فاش کرد

این نوع گوشی ها قرار است تا حدی به عنوان تبلت انجام وظیفه نمایند و به همین دلیل نمایشگر اصلی آن ها میزان بزرگی دارند. مدیرعامل آنر مدعی شده که این گوشی تاشو در سال 2022 رتبه اول این بازار را از آن خود می نماید. با وجود اینکه هنوز اطلاعاتی درباره تاریخ عرضه آن فاش نشده، ولی به نظر می رسد تا حدود یک ماه دیگر شاهد معرفی آن خواهیم بود.

از سوی دیگر بر اساس یک گزارش تازه، این گوشی همراه با تازهترین چیپست پرچم دار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 راهی بازار خواهد شد. برای یادآوری باید بگوییم که پردازنده این چیپست مطابق معمول از سه بخش اصلی تشکیل شده است. هسته اصلی، Cortex-X2 است که سرعتی برابر با 3.0 گیگاهرتز ارائه می دهد. در کنار آن از 3 هسته قدرتمند Cortex-A710 استفاده شده که با سرعت 2.5 گیگاهرتز فعالیت می نمایند. در نهایت هم با 4 هسته Cortex-A510 روبه رو هستیم که از سرعت 1.8 گیگاهرتز بهره می برند. روی هم رفته سرعت این پردازنده نسبت به نسل قبلی 20 درصد افزایش یافته و مصرف انرژی با کاهش 30 درصدی روبه رو شده که یک دستاورد مهم به شمار میرود.

به نظر می رسد آنر برای این گوشی از نمایشگر بیرونی 6.5 اینچی و نمایشگر داخلی 8 اینچی استفاده نموده است. در حال حاضر سامسونگ و شرکت چینی BOE مهم ترین سازندگان نمایشگرهای تاشو محسوب می گردد و گویا آنر برای هر دو نمایشگر گوشی تاشوی مجیک V با شرکت BOE همکاری نموده است.

برای یادآوری باید بگوییم که آنر تا سال گذشته زیرمجموعه هواوی بود اما به علت تحریم های آمریکا و فشارهای فزاینده ناشی از این اقدام، هواوی در ازای دریافت 15 میلیارد دلار شرکت آنر را به یک کنسرسیوم تشکیل شده از چندین شرکت چینی واگذار کرد. بعد از جدایی آنر از هواوی، این شرکت از تحریم های آمریکا رهایی پیدا کرد و در نتیجه توانست فرایند ساخت انواع و اقسام گوشی ها را از سر بگیرد. به عبارت دیگر، آنر می تواند به راحتی برای گوشی های خود از سرویس های نرم افزاری گوگل و تراشه های 5G کوالکام استفاده کند. این در حالی است که هواوی این دو کار را نمی تواند انجام دهد.

هواوی هم در کنار سامسونگ از اولین شرکت هایی است که وارد بازار گوشی های تاشو شد و بعد از عرضه سه گوشی دارای نمایشگر انعطاف پذیر، چند روز قبل از گوشی P50 Pocket رونمایی کرد که مانند گلکسی زد فلیپ 3 یک گوشی تاشوی عمودی محسوب می گردد. اما به علت تحریم های آمریکا و محدودیت دسترسی به قطعات مختلف، هواوی نمی تواند این گوشی های تاشو را به طور گسترده راهی بازارهای جهانی کند و به همین دلیل عمدتا به دست کاربران چینی می رسند.

آنر بعد از جدایی از هواوی توانسته فرایند رو به رشد خود را حفظ کند و به خصوص در بازار چین سهم قابل توجهی را کسب نموده است. حالا با توجه به اینکه بسیاری از شرکت های معروف چینی تا به امروز یا گوشی تاشو عرضه نموده اند یا می خواهند چنین کاری انجام دهند، آنر هم مطمئنا نمی خواهد از قافله عقب بماند و با عرضه اولین گوشی تاشوی خود میخواهد شانس خود را در این زمینه امتحان کند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، در حال حاضر سامسونگ حدود 93 درصد از این بازار را در اختیار دارد ولی به نظر می رسد در سال 2022 سهم گوشی های تاشوی سامسونگ از این بازار به طور قابل توجهی کاهش پیدا می نماید. در همین زمینه می توانیم به اولین گوشی تاشوی اوپو اشاره کنیم که در تمام نقد و آنالیز ها با ستایش روبه رو شده و با وجود تمام امکانات جذابی که ارائه می دهد، 1200 دلار قیمت دارد. این در حالی است که سامسونگ برای گلکسی زد فولد 3 قیمت 1800 دلار را مشخص نموده است. لازم به ذکر است زمانی جایگاه سامسونگ در این بازار به چالش کشیده می گردد که شرکت های رقیب بتوانند گوشی های تاشوی خود را به طور گسترده راهی بازار کشورهای مختلف نمایند.

در نهایت هر چقدر رقابت در بازار گوشی های تاشو داغ تر گردد، امکانات این گوشی ها بیشتر می گردد و قیمت آن ها هم بیش از پیش کاهش پیدا می نماید. به همین دلیل باید ببینیم آیا در سال 2022 آمار فروش گوشی های تاشو با افزایش قابل توجهی روبه رو می گردد یا نه.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنر با انتشار یک ویدیو طراحی گوشی تاشوی مجیک V را فاش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنر با انتشار یک ویدیو طراحی گوشی تاشوی مجیک V را فاش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید