آنالیز سرطان پوست

به گزارش کتاب دینا، شما می توانید به راحتی در خانه با یک معاینه منظم از پوست سر تا پای خود، نشانه های اولیه سرطان پوست را تشخیص دهید.

آنالیز سرطان پوست

موثر ترین راه برای جلوگیری از سرطان پوست محافظت مناسب در برابر نور خورشید است، درعین حال حتی اگر شما در پوشیدن کلاه های عریض، لباس های آستین بلند، استفاده از کرم ضد آفتاب و در سایه ماندن کوشا باشید باز هم ممکن است کافی نباشد.

هنوز هم باید به علائم اولیه سرطان پوست نگاه کنید، تا بتوانید پزشک خود اعلام خطر کنید. یک آزمایش منظم پوستی برترین راه برای انجام این کار است . با چک کردن پوست خود به طور مرتب، یاد می گیرید که چه چیزی برای شما طبیعی است و به راحتی تغییرات پوستی و ناهنجاری هایی را که احتیاج به توجه دارند، متوجه می شوید.

آنالیز پنج مرحله ای سرطان پوست

طبق گزارش ویژه بهداشت و مراقبت از پوست هاروارد، برترین زمان برای آنالیز پوست، پس از استحمام است. در اتاقی با نور زیاد از یک آینه تمام قد و یک آینه دستی بهره ببرید. این پنج مرحله را برای آنالیز خوداز سر تا پا اجرا کنید:

1- به صورت، گردن،گوش و پوست سرتان نگاه کنید.. ممکن است آنالیز پوست سر مشکل باشد برای همین از یک دوست یا فردی از خانواده برای آنالیز بین موها یاری بگیرید.

2-به عقب و جلوی بدن خود در آینه نگاه بندازید. سپس دستان خود را بالا ببرید و به سمت چپ و راست بدن خود نگاه کنید. آرنج را خم کنید و با دقت به ناخن ها ، کف دست ، ساعد(از جمله طرف زیرین) و بازوها نگاه کنید.

3- پشت، جلو و دو طرف پای خود را چک کنید. بعلاوه کل پوست باسن و ناحیه تناسلی خود را آنالیز کنید.

4- بشینید و از نزدیک پاها را بازرسی کنید، اعم از ناخن ها، کف پا و فضای بین انگشتان.

5-جای جوش ها، احساس و ظاهر معمول آنها رو به خاطر بسپارید. هرچیز متفاوتی را آنالیز کنید، از جمله:

  • جوش نو (که ظاهرش با بقیه فرق دارد)
  • بوجود آمدن یک لکه نو قرمز رنگ که ممکن است با گذر زمان رنگ آن تیره تر گردد و شاید مقداری هم برآمدگی داشته باشد.
  • تغییر در رنگ، حس، میزان و یا شکل جوش.
  • یک برآمدگی نو سفت که به رنگ گوشت باشد.

تاریخ معاینات خود را یادداشت کنید، و بنویسید که در آن تاریخ پوست شما چه ظاهری داشته است. ممکن است عکس گرفتن برای آنالیز تغییرات به شما یاری کند. اگر متوجه تغییراتی غیر عادی در پوست خود -که در بالا شرح داده شد- شدید، این تغییرات می تواند نشانه ای از سرطان پوست باشد. در چنین شرایطی حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید.

منبع: فوت و فن / health.harvard.edu

به "آنالیز سرطان پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز سرطان پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید