تحصیل در مقطع پسادکتری به جای رفتن به سربازی ، ثبت نام کنکور ارشد 1401

به گزارش کتاب دینا، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

تحصیل در مقطع پسادکتری به جای رفتن به سربازی ، ثبت نام کنکور ارشد 1401

به گزارش خبرنگار دانشگاه کتاب دینا، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

رایزنی با ستاد کل نیرو های مسلح برای سربازی دانش آموختگان دکتری

محمدعلی زلفی گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری بیان نمود: با رایزنی با ستاد کل نیرو های مسلح، برنامه ریزی برای انجام طرح نظام وظیفه دانش آموختگان دوره دکتری آقایان در قالب طرح پسا دکتری در راستای احتیاج های جامعه انجام شده است در این طرح بخشی از حقوق دانشجویان پسادکتری به آن ها اختصاص خواهد یافت.

زمان آزمون دستیاری پزشکی سال 1400 به اردیبهشت ماه موکول شد

بنا به نظر دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی و معاون آموزشی وزارت بهداشت، قرار براین شد که آزمون دستیاری اوایل سال آینده و احتمالا در اردیبهشت ماه در تاریخ مناسبی که در سایت اعلام خواهد شد، برگزار گردد.

شروع ثبت نام دانشجویان فناور در سامانه ساجد دانشگاه آزاد

معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در اطلاعیه ای گفت، سامانه ساجد برای دانشجویان فناور در دسترس قرار گرفته است. دانشجویان فناور می توانند با ورود به آدرس sajed.iau.ir اقدام به ثبت نام نموده و از مزایای آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاداسلامی برخوردار شوند.

دانشگاه ها برای نحوه برگزاری امتحانات انتها ترم اختیار کامل دارند

زلفی گل وزیرعلوم درباره شیوه برگزاری امتحانات انتها ترم دانشجویان گفت: ما این اختیار را به دانشگاه ها داده ایم تا بر اساس اولویت بندی در این زمینه تصمیم گیری نمایند به این صورت که ابتدا برای دانشجویان مقطع دکتری بعد کارشناسی ارشد سپس دوره های کارشناسی با توجه به امکانات خوابگاهی و فضای آموزشی و پژوهشی که دارند، برنامه ریزی نمایند.

ثبت نام آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی به انتها رسید

ثبت نام هشتمین دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی (سامفا) از روز چهارشنبه سوم آذرماه شروع شده و به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای داوطلبانی که تا به امروز ثبت نام ننموده اند این فرصت تا چهارشنبه 17 آذرماه تمدید شد.

20 هزار نفر رشته های بدون آزمون سال 1400 را انتخاب کردند

براساس مصوبات بیست و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ 25 آبان 1400 مقرر شد برای ظرفیت های خالی مانده رشته محل هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال 1400 تکمیل نشده، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد. متقاضیان ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در این مرحله می توانند تا روز شنبه 20 آذر 1400 برای ثبت نام اقدام نمایند. تا به امروز تعداد 20 هزار و 868 نفر در این مرحله نسبت به انتخاب رشته و ثبت نام اقدام نموده اند.

حدود 15 هزار و طلب برای کنکور ارشد 1401 ثبت نام کردند

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 از روز سه شنبه 16 آذر ماه در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شروع شده است، گفت: تا روز چهارشنبه 17 آذرماه 14812 داوطلب ثبت نام کردند.

حوزه های برگزاری آزمون تولیمو معین شد + جدول

دوره ­های 172 الی 178 آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo) به روش الکترونیکی در آذر، دی، بهمن و اسفندماه 1400 برگزار خواهد شد. طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور محل برگزاری دوره های مختلف آزمون تولیمو به توضیح جدول زیر است:

ثبت نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته بهمن ماه شروع شد

اطلاعیه ثبت نام و انتخاب رشته برای مرحله پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل فوق دیپلم) در رشته های تحصیلی دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی و مجازی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و دانشکده ها و آموزشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته بهمن ماه سال 1400، در سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

داوطلبان برای ثبت نام و انتخاب رشته (حداکثر 30 کدرشته محل) باید تا انتها روز دوشنبه 22 آذرماه منحصرا به وسیله سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تحصیل در مقطع پسادکتری به جای رفتن به سربازی ، ثبت نام کنکور ارشد 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در مقطع پسادکتری به جای رفتن به سربازی ، ثبت نام کنکور ارشد 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید