تردید والدین برای واکسیناسیون بچه ها در آمریکا، کارشناسان: زمان برای تردید نداریم

به گزارش کتاب دینا، والدین هنوز در مورد واکسینه شدن بچه ها 5 تا 11 ساله در برابر کووید 19 سؤالاتی دارند، اما اکنون زمان انتظار نیست.

تردید والدین برای واکسیناسیون بچه ها در آمریکا، کارشناسان: زمان برای تردید نداریم

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت کتاب دینا به نقل از یو اس نیوز، نتایج یک نظرسنجی که اخیرا اجرا شده بیانگر آن است، نزدیک به 30 میلیون کودک 5 تا 11 ساله واجد شرایط دریافت واکسن کووید-19 هستند. با این حال، والدین هنوز سؤالاتی دارند؛ ظهور نوع امیکرون این تردید را به یک انتخاب خطرناک برای بچه ها و جوامع تبدیل می کند.

داده ها نشان داد، 30 درصد از والدین گفتند که قطعاً کودک 5 تا 11 ساله خود را واکسینه نمی کنند و 32 درصد دیگر قصد داشتند صبر کنند و ببینند چه پیش می آید. این و سایر داده ها نشان می دهد که بیشتر بچه ها 5 تا 11 ساله واجد شرایط تا خاتمه سال واکسینه نخواهند شد.

کارشناسان می گویند: از آنجایی که در بسیاری از موارد واکسیناسیون به جای یک تصمیم پزشکی به یک بیانیه سیاسی تبدیل شده است، والدین ممکن است در جستجوی پاسخ های مورد نیاز خود راستا راحتی را طی نکنند. گزارش هایی از میوکاردیت و احتمال عوارض جانبی طولانی مدت ناشناخته از دلایل مهم والدین در تردید واکسیناسیون بچه ها است. میوکاردیت التهاب عضله قلب و یک عارضه جانبی نادر است که پس از دریافت واکسن های فایزر و مدرنا کووید 19 دیده شده است. همچنین این یک عارضه شناخته شده ابتلا به کووید 19 است؛ میوکاردیت نه تنها پس از عفونت شایع تر است، بلکه مسائل قلبی ناشی از این بیماری نیز می تواند شدیدتر باشد. هیچ موردی از میوکاردیت در کارآزمایی بالینی برای گروه سنی 5 تا 11 سال وجود نداشته است.در مورد عوارض جانبی طولانی مدت، پاسخ دادن به آن کمی دشوارتر است. هیچ کس نمی تواند آینده را با اطمینان مطلق پیش بینی کند، اما با استفاده از تمام اطلاعاتی که در اختیار است، می توان بهترین تلاش را کرد؛ اولین چیزی که باید در نظر گرفت این است که اگرچه این واکسن خاص نو است، اما آزمایشی نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تردید والدین برای واکسیناسیون بچه ها در آمریکا، کارشناسان: زمان برای تردید نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردید والدین برای واکسیناسیون بچه ها در آمریکا، کارشناسان: زمان برای تردید نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید