طرزطلب: توسعه نیروگاه های مقیاس میانه را در برنامه داریم

به گزارش کتاب دینا، مدیرعامل برق حرارتی گفت: با توجه به مزایا و امکان راه اندازی سریع این واحد ها درصدد توسعه نیروگاه های مقیاس میانه در سطح کشور هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی گروه مپنا شاهد این اتفاق باشیم.

طرزطلب: توسعه نیروگاه های مقیاس میانه را در برنامه داریم

به گزارش گروه مالی کتاب دینا به نقل از برق حرارتی، با توجه به مطالعات اجرا شده در مورد نیازمندی های شبکه برق کشور و در راستای افزایش فراوری توان الکتریکی و کاهش افت ولتاژ در منطقه ها دور افتاده و نقاط ژرف شبکه و بعلاوه جایگزینی واحد های فرسوده مقیاس میانه نیروگاه های قدیمی کشور با واحد های تازه در جهت افزایش توان خروجی و راندمان نیروگاه ها، استفاده از واحد های مقیاس میانه در دستور کار قرار گرفته است. بدین منظور صبح امروز تفاهمنامه ای میان برق حرارتی و گروه صنعتی مپنا به منظور احداث نیروگاه های کوچک مقیاس بسته شد.

در این نشست محسن طرزطلب، مدیرعامل برق حرارتی با تاکید بر اینکه طی 6 ماه گذشته کوشش های زیادی برای اجرایی شدن این قرارداد در دستور کار قرار گرفته است، اضافه نمود: این قرارداد شامل احداث هفت واحد نیروگاهی مقیاس میانه 42 مگاواتی در نقاط مختلف کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تا پیک تابستان سال آینده سه نیروگاه از قرارداد یاد شده در استان سیستان وبلوچستان به بهره برداری خواهد رسید، گفت: در این استان تراز فراوری و مصرف برق منفی است و اندازه مصرف انرژی در پیک تابستان بیشتر از برق فراوریی به وسیله نیروگاه های استان است. بدین منظور بایستی توجه ویژه ای به افزایش ظرفیت فراوری برق در این استان گردد.

مدیرعامل برق حرارتی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری این پروژه به وسیله دولت و مجموعه برق حرارتی انجام خواهد شد، ادامه داد: چهار واحد دیگر نیز در منطقه جاسک هرمزگان، شهرستان خاتم یزد، منطقه شوش استان خوزستان و یک واحد نیز جایگزین یکی از واحد های قدیمی نیروگاه درود لرستان خواهد شد که در این منطقه ها با افت ولتاژ روبرو هستیم.

طرزطلب نیروگاه های مقیاس میانه را برای شبکه برق کشور بسیار کارا برشمرد و اضافه نمود: با توجه به مزایا و امکان راه اندازی سریع این واحد ها درصدد توسعه نیروگاه های مقیاس میانه در سطح کشور هستیم که امیدواریم با برنامه ریزی گروه مپنا شاهد توسعه استفاده از این نیروگاه ها برای افزایش توان فراوری برق در کشور باشیم.

بعلاوه حمیدرضا عظیمی، معاون توسعه طرح های شرکت برق حرارتی در امضای قرارداد ساخت نیروگاه های مقیاس میانه میان برق حرارتی و مپنا با اعلام این خبر اضافه نمود: این قرارداد شامل احداث هفت واحد نیروگاهی مقیاس میانه جمعا به ظرفیت 294 مگاوات در نقاط مختلف کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برق حرارتی برای تامین برق مطمئن و پایدار در کنار احداث نیروگاه های حرارتی بزرگ، برنامه ریزی لازم جهت احداث نیروگاه های مقیاس میانه را از سال های گذشته شروع نموده است، گفت: به همین دلیل طی آبان ماه 97 اولین واحد مقیاس میانه به ظرفیت 42 مگاوات با همکاری گروه مپنا در زاهدان نصب و راه اندازی شده است.

عظیمی تاکید نمود: بعلاوه شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با هدف افزایش فراوری، کاهش افت ولتاژ در منطقه ها دورافتاده و نقاط ژرف شبکه و بعلاوه جایگزینی واحد های فرسوده با واحد های تازه نیروگاهی به منظورافزایش توان و راندمان ضمن برگزاری مناقصه، گروه مپنا را به عنوان پیمانکار طرح و ساخت منتخب جهت احداث هفت واحد نیروگاهی در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان، یزد و لرستان انتخاب نموده است.

معاون توسعه طرح های شرکت برق حرارتی مدت زمان اجرای این قرارداد را 24 ماه برشمرد و اضافه نمود: براساس برنامه ریزی اجرا شده سه واحد آن تا خردادماه 1401 در استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری خواهد رسید و چهار واحد دیگر آن نیز تا نیمه سال 1402 به شبکه برق کشور متصل می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طرزطلب: توسعه نیروگاه های مقیاس میانه را در برنامه داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرزطلب: توسعه نیروگاه های مقیاس میانه را در برنامه داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید