علی رغم تمام شایعات آیفون 14 شاید زودتر از انتظار رونمایی گردد

به گزارش کتاب دینا، اگرچه طی چند روز اخیر تمام شایعات مربوط به رونمایی از سری آیفون 14 به تأخیر در عرضه آن ها اشاره داشته اند اما به نظر می رسد در نهایت زودتر از انتظار شاهد رونمایی از آن ها خواهیم بود.

علی رغم تمام شایعات آیفون 14 شاید زودتر از انتظار رونمایی گردد

مارک گورمن، یکی از کتاب دینا ارشد وب سایت بلومبرگ که یک افشاگر در حوزه فناوری هم به شمار میرود به تازگی اظهار داشت اپل در حال آماده سازی شرایط برای عرضه سری آیفون 14 در ماه سپتامبر است. اینطور که به نظر می رسد، این رویداد دیگر زنده نخواهد بود چرا که اپل همین حالا فرایند ضبط آن را شروع نموده است و ظاهرا می خواهد در نیمه نخست ماه آینده یعنی سپتامبر از آن رونمایی کند. چند هفته پیش بود که شنیدیم این اتفاق در روز 13 سپتامبر سال جاری رخ خواهد داد که به نظر می رسد با گفته های گورمن کاملا تطابق دارد.

تاریخ نشان داده اپل معمولا نمی خواهد قبل از رونمایی از گوشی های خود، یک تعطیلی آخر هفته سه روزه داشته باشد. به همین دلیل شایعه اخیر مبنی بر عرضه آن ها در ششم سپتامبر رد می گردد چرا که روز کارگر، پنجم سپتامبر است و قبل از آن هم تعطیلی آخر هفته در آمریکا. بنابراین نمی توان به این تاریخ خیلی امیدوار بود و در نتیجه همان 13 سپتامبر که مصادف است با 22 شهریور. به احتمال زیاد هم حداقل 10 روز بعد می توانیم شاهد عرضه این گوشی ها به بازار باشیم. البته اگه مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

با نگاهی به قبل، می بینیم سری آیفون 13 در تاریخ 14 سپتامبر رونمایی شد. سه روز بعد، یعنی در تاریخ 17 سپتامبر امکان پیش خرید آن ها فراهم شد و 10 روز بعد از رونمایی رسمی هم شاهد عرضه آن ها به بازار بودیم. حال برای سری آیفون 14 هم شاهد این فاصله 10 روزه بین معرفی و عرضه خواهیم بود یا خیر تعیین نیست. اشاره کردیم که اگر مسئله ای وجود نداشته باشد باید این انفاق در تاریخ یادشده رخ دهد، اما با توجه به اتفاقاتی که دارد رخ می دهد، شاید یک مشکل اساسی در نهایت تأثیر خود را بگذارد.

اگر خبرها را دنبال نموده باشید، می دانید فراوری آیفون 14 و 14 پلاس/مکس با مشکل روبرو شده است. ظاهرا اپل در تأمین دوربین و نمایشگر این گوشی ها به دردسر افتاده و از طرفی هم به خاطر اتفاقات اخیری که در تایوان اتفاق افتاده، یعنی سفر نانسی پلوسی به این کشور و عکس گرفتن با مقامات آن و مدیرعامل TSMC و در نتیجه عصبانیت دولت چین، اپل هم از سمت تأمین کننده و هم از سمت کشوری که بزرگ ترین شرکت مونتاژش در آن واقع شده است تحت فشار قرار گرفته است.

احتمالا می دانید که با سفر نانسی پلوسی به تایوان، چین احساس کرد آمریکا دارد به این موضوع که تایوان بخشی از چین است بی احترامی می نماید. از طرفی عکس گرفتن پلوسی با مقامات تایوانی هم چین را حسابی ترسانده به گونه ای که تایوان را تحت فشار قرار داد که اگر محصول صادراتی این کشور به چین برچسب ساخت چین تایپه یا ساخت تایوان، چین وجود نداشته باشد، از توزیع آن به شرکت های مونتاژ جلوگیری خواهد شد. اپل هم از TSMC درخواست نموده حتما این کار را انجام دهد تا بتواند هرچه زودتر، قطعات را به خطوط مونتاژ خود برساند. اما تایوان فعلا بر سر این موضوع مقاومت می نماید.

از سری آیفون 14 چه می دانیم؟

اینکه آیفون های تازه قرار است چه قابلیت هایی داشته باشند تقریبا برایمان تعیین شده اما با این حال اگر بخواهیم یک خلاصه ای از مهم ترین اطلاعاتی که از آن ها در اختیار داریم اشاره کنیم، باید بگوییم دو مدل پرو و پرو مکس با دو حفره روی پنل جلویی، تراشه A16، سه دوربین به علاوه سنسور LiDAR روی پنل پشتی، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و نمایشگر 120 هرتزی پروموشن راهی بازار خواهند شد. دو مدل استاندارد و مکس/پلاس هم کاملا با تعیینات سری آیفون 13 پرو اما با دو دوربین و نمایشگر احتمالا 60 هرتزی در دسترس قرار می گیرند. احتمال ارتقای کیفیت دوربین سلفی در هر چهار مدل و بعلاوه افزایش سرعت رم در مدل های پرو هم از جمله قابلیت هایی است که گفته می گردد در آیفون های تازه حضور خواهند داشت.

سری آیفون 14 به همراه اپل واچ سری 8، اپل واچ SE و اپل واچ پرو، به احتمال فراوان در تاریخ 13 سپتامبر (22 شهریور) رونمایی خواهد شد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "علی رغم تمام شایعات آیفون 14 شاید زودتر از انتظار رونمایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی رغم تمام شایعات آیفون 14 شاید زودتر از انتظار رونمایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید