مهم ترین نکاتی که باید در انتخاب و خرید مبلمان توجه کنید!

به گزارش کتاب دینا، رپرتاژ آگهی - وجود یک یا دو دست مبلمان شیک و زیبا لازمه هر منزل است. چه فضای منزل سنتی و کلاسیک و چه مدرن باشد، باید محصولی زیبا و هماهنگ با دکوراسیون انتخاب شود. افراد در مورد خرید مبل سلایق گوناگونی دارند و هر خانواده ای نوع خاصی از مبل را می پسندد.

مهم ترین نکاتی که باید در انتخاب و خرید مبلمان توجه کنید!

انتخاب رنگ، مدل و ویژگی های خاص مبلمان، بسته به سلیقه افراد، دکوراسیون منزل و نظر کارشناسان دارد. در این مقاله به این موضوع مهم می پردازیم. پس از خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که در انتخاب مبلمان برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی باید به چه نکاتی توجه کرد. با ما همراه باشید.

انواع مبل ها

1. مبل راحتی

مبل راحتی جزو دوست داشتنی ترین مبل ها است. افراد معمولا آن را به سایر استایل ها ترجیح می دهند. این نوع مبل چوب کمتری دارد و معمولا پارچه های به کار رفته در آن بسیار مرغوب، راحت و لطیف است. البته بهتر است که هنگام خرید چنین مبل هایی به راحتی، استاندارد بودن از لحاظ ارگونومیک، رسیدن پا به کف زمین و … توجه کنید.

2. مبل استیل (سلطنتی)

این نوع مبلمان بیشتر به خانه های بزرگ، باشکوه و با طراحی کلاسیک می آید. برعکس مبل های راحتی، استفاده از چوب در تولید این نوع مبلمان زیاد است و انواع ریزه کاری ها و منبت کاری های با ظرافت در تولید دسته و پایه آن صورت می گیرد.

درست است که مبل استیل حالت رسمی دارد، اما باید راحت باشد و شخص روی آن احساس خوبی داشته باشد. رنگ این مبل ها بیشترا روشن است و به رنگ های فندقی، طلایی، نقره ای و کرم دیده می گردد. ست این نوع مبلمان 9 نفره است که می تواند با توجه به فضای منزل، تعداد بیشتری انتخاب گردد.

3. مبل کلاسیک

مبل های کلاسیک ظرافت بالایی دارند و بسیار زیبا و شیک هستند. این نوع مبل در ابتدا توسط اروپاییان طراحی شده است و سپس به خاورمیانه نیز راه پیدا کرده است. اگر می خواهید خانه ای شیک و تشریفاتی داشته باشید، این نوع مبلمان را انتخاب کنید.

منبت کاری های ریز و دقیق، پشتی های بلند، وجود چند کوسن و منحنی های ظریف مشخصه این نوع مبلمان است. این نوع مبل برای فضاهای بزرگ مناسب است و به صورت ست 7 نفره می باشد.

4. مبل L و U شکل

یکی از انواع دیگر مبلمان، مبل های به شکل L و U است. این نوع مبل ها برای خانه های کوچک و مدرن مناسب است. زیرا کاملا کنار دیوار قرار می گیرند و فضای کمتری را اشغال می کنند. حتی می توانید انواع تخت خواب شو را برای کاهش هزینه و استفاده برای مهمان انتخاب کنید.

نکات بسیار مهم هنگام خرید مبلمان

مبل را برای چه قسمت از منزل می خواهید؟

یکی از اولین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که مبل را برای اتاق نشیمن می خواهید یا سالن پذیرایی مهمانان رسمی؟ ابعاد قسمتی از منزل که قصد خرید مبل برای آن بخش دارید هم اهمیت دارد.

اگر خانه کوچکی دارید، باید در انتخاب خرید مبل دقت کنید. زیرا با یک اشتباه کل فضای پذیرایی را پر می کنید و جایی برای رفت و آمد باقی نمی گذارید. برای بخش صمیمی تر خانه از مبل های راحتی و برای قسمت رسمی از مبلمان استیل یا سلطنتی استفاده کنید.

موقع خرید یک بار امتحان کنید

در بیشتر فروشگاه ها این امکان را دارید که روی مبل بنشینید و راحتی آن را امتحان کنید. حتما این کار را انجام دهید تا از انتخاب و خرید خود مطمئن باشید. باید احساس آسودگی داشته باشید و مبلمان برای همه اعضای خانواده مناسب باشد. ببینید هنگام نشستن روی مبل پاهایتان به کف زمین برخورد می کند؟ دسته های مبل برایتان راحت است؟ حتما این موارد ریز را در نظر بگیرید تا از خرید خود مطمئن شوید.

بررسی همه قسمت های مبل

مطمئنا قبل از خرید هر محصولی آن را به دقت بررسی می کنیم تا کاملا سالم باشد. برای خرید مبل هم باید به این نکته توجه کنیم. بخش زیرین مبلمان را ببینید و از سلامت و استحکام آن مطمئن شوید. می توانید ببینید که کار، نو یا دست دوم است! اتصالات مبل، نوع چوب، بست پارچه و … را بررسی کنید. زیبایی معیار مهمی است؛ ولی کیفیت اهمیت بیشتری دارد.

در نظر دریافت وزن مبلمان

اگر خانه متعلق به خودتان نیست و مجبور هستید هر چند سال یک بار اسباب کشی کنید، وزن مبل و سایر وسایل منزل را در نظر بگیرید. سعی کنید مبلی با وزن کم و البته کیفیت خوب انتخاب کنید تا انتقال آن راحت تر باشد. سبک بودن مبل می تواند نشانه کیفیت خوب آن باشد. اما اگر بیش از حد سبک باشد، یک جای کار می لنگد. کیفیت و وزن را با هم در نظر بگیرید.

توجه به جنس پارچه و نوع چوب

2 ماده مهمی که در ساخت مبل به کار می فرایند، نوع پارچه و چوب به کار رفته در مبل هستند. پارچه های مختلفی برای ساخت مبل مورد استفاده قرار می گیرند که مخمل، چرم و … هستند. رنگ پارچه را هم به درستی انتخاب کنید. اگر خانه شما فضایی مدرن دارد، از رنگ های روشن و پاستیلی استفاده کنید.

اگر خانه فضایی سنتی و گرم تر دارد، بهتر است که رنگ های گرم و تیتره انتخاب نمایید. البته انتخاب رنگ به سلیقه افراد برمی گردد و در برخی مواقع می توان از نظر کارشناسانه افراد متخصص هم استفاده کرد.

هماهنگی طراحی مبل با خانه

بهتر است که نوع مبلمان و استایل آن با فضای کلی خانه هماهنگی داشته باشد. اگر خانه فضای سنتی دارد، مبل های راحتی با رنگ های کمی تیره ، دارای تعداد زیادی کوسن و پشتی مناسب است. البته می توانید از مبل هایی که دارای پشتی های بلند هستند هم استفاده کنید.

در صورتی که فضای خانه مدرن است، مبل هایی با طراحی L یا U شکل انتخاب کنید. مخصوصا برای فضاهایی که مساحت کمتری دارد. این نوع مبل ها بسیار زیبا هستند و جمع را به طور صمیمانه ای دور هم قرار می دهند.

توجه به هماهنگی رنگ ها

یکی دیگر از مواردی که در دکوراسیون منزل اهمیت دارد، در نظر دریافت رنگ آمیزی ساختمان است. در واقع رنگ دیوارها، کاغذدیواری ها، پرده، مبل و فرش باید با هم هماهنگی داشته باشد. هماهنگی به معنای یک رنگ بودن نیست. می توان از انواع رنگ های شاد و روشن استفاده کرد و فضایی محبت آمیز و شادی بخش به وجود آورد.

همچنین با توجه به سلیقه افراد می توان طیف های مختلف یک رنگ را انتخاب کرد و بر همان اساس طراحی را انجام داد. به طور مثال رنگ های آبی روشن، توسی، سفید و یاسی ترکیب زیبایی به وجود می آورند.

توجه به هزینه و بودجه

یکی از مواردی که بسیاری از افراد را درگیر کرده است، بودجه ناکافی و محدود برای خرید وسایل خانه از جمله مبلمان است. با توجه به هزینه خود می توانید مبل موردنظرتان را انتخاب نمایید. به طور مثال لازم نیست که مبل های گران قیمت استیل را خریداری کنید.

مبل راحتی L شکل فضای خانه را بسیار شیک و زیبا می کند. همچنین برای منازل کوچک مناسب است. با اینکه بودجه اندکی دارید، اما کیفیت را نادیده نگیرید. خرید مبل با تعداد نفرات کمتر به مراتب بهتر از خرید یک دست مبل کامل اما بی کیفیت است. می توانید به یک دست مبل 5 یا 7 نفره زیبا و شیک بسنده کنید.

فروشگاه و گارانتی خرید

نکات دیگری که اهمیت دارد، فروشگاهی که از آن خرید می کنید، کارگاه و شرکت تولیدکننده، گارانتی و … است. بهتر است که از کیفیت کار، متریال مورد استفاده، خدمات پس از فروش و … مطلع شوید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی انواع مبلمان و نکاتی که باید در هنگام انتخاب و خرید مبل دقت داشت، پرداختیم. حتما به این نکات توجه کنید و نوع مبل را بر اساس نوع منزل، دکوراسیون خاص خودتان و رنگ های به کار رفته در خانه انتخاب کنید. در کنار این موارد باید متریال به کار رفته در فضای داخلی ساختمان، نقشه خانه، طراحی نمای ساختمان و … توجه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید. متشکریم که با ما همراه بودید. نظرات و تجربیات خود را با من و سایر خوانندگان عزیز به اشتراک بگذارید.

شرکت رایاکو با ربع قرن سابقه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی و حضور پرسنل مجرب و کارآزموده آماده ارائه هر گونه خدمات اجرایی است. برای مشاوره و دریافت نمونه کارها در زمینه پروژه های متعدد مسکونی، اداری، تجاری و خدماتی با ما تماس بگیرید.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "مهم ترین نکاتی که باید در انتخاب و خرید مبلمان توجه کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین نکاتی که باید در انتخاب و خرید مبلمان توجه کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید