واکنش پلیس به ماجرای صدور غیرقانونی معافیت کفالت برای چند مشمول

به گزارش کتاب دینا، جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان با اعلام انجام تحقیقات درباره صدور غیرقانونی معافیت کفالت برای چند مشمول گفت: اگر به یقین برسیم که تخلفی انجام شده قطعاً با متخلفان برخورد می کنیم.

واکنش پلیس به ماجرای صدور غیرقانونی معافیت کفالت برای چند مشمول

به گزارش تسنیم، قانون گذار طی شرایط خاصی اجازه داده است مشمولان کفالت بتوانند به وسیله بیماری پدر و یا مادر که دارای شرایط خاص هستند و پزشک معتمد تشخیص داده باشد که مشمول باید از پدر و یا مادر خود نگهداری کند، کارت سرانجام دریافت نمایند.

در این بین سازمان نظام وظیفه فراجا در هر نقطه ای از کشور، متقاضیان و مشمولان دریافت کفالت سربازی را به پزشکان معتمد خود راهنمایی می نماید تا پزشک معتمد نظر کارشناسی خود را ارائه کند و در کمیسیون آنالیز گردد.

متأسفانه بعضی اخبار رسیده به خبرنگار خبرگزاری تسنیم حاکی از این است که بعضی مشمولان سودجو در استان زنجان از این قانون سوءاستفاده نموده و توانسته اند با انجام بعضی اقدامات غیرقانونی اقدام به دریافت کارت معافیت سربازی نمایند.

گفته می گردد این افراد در حالی که شرایط دریافت کارت معافیت به علت کفالت والدین را نداشته اند با رشوه دادن به پزشک معتمد و بعضی نفرات واسطه، براساس کفالت، برای خود کارت معافیت سربازی دریافت نموده اند.

مسئولان پلیس استان زنجان از چندی پیش با وصول گزارش ها درباره وقوع این تخلف، به حفاظت اطلاعات دستور دادند موضوع را با جدیت و فوریت پیگیری نمایند. با جدی تر شدن ماجرا و افزایش گزارش ها در این زمینه، افرادی که روند اخذ کارت کفالتشان با ابهام روبه رو بود از سوی نظام وظیفه زنجان احضار شده اند تا مراحل و مدارک اخذ معافیت آنها دوباره مورد آنالیز قرار گیرد.

ایرج خانی پور جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در گفت وگو با تسنیم با تأیید وصول این گزارش و شروع تحقیقات در این زمینه گفت: فراجا با هرگونه تخلفی برخورد می نماید و اگر به یقین برسد که تخلفی انجام شده قطعاً با متخلفان برخورد خواهد نمود.

وی با بیان اینکه دریافت نمایندگان کارت سربازی به وسیله کفالت، مجدداً به پزشک معتمد راهنمایی شده اند تا راستی آزمایی صورت بگیرد، گفت: متأسفانه شیطان در کمین است و ممکن است بعضی افراد را فریب دهد. فراجا با تخلف با جدیت برخورد می نماید و تعارفی هم با کسی ندارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه پرونده در دست آنالیز است، گفت: علاوه بر پزشک متخلف، کسانی هم که رشوه داده اند، متخلف و مجرم هستند و باید به سزای اعمالشان برسد و اگر ثابت گردد، قطعاً کارت سرانجام خدمتشان ابطال خواهد شد.

خانی پور بعلاوه درباره تعداد دقیق افرادی که از این طریق اقدام به اخذ کارت معافیت نموده اند اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: تعداد دقیق این افراد پس از اتمام تحقیقات و ارائه گزارش از سوی تیم آنالیز نماینده تعیین می گردد.

منبع: فرارو

به "واکنش پلیس به ماجرای صدور غیرقانونی معافیت کفالت برای چند مشمول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پلیس به ماجرای صدور غیرقانونی معافیت کفالت برای چند مشمول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید