پاپ از تصمیم تازه بایدن استقبال کرد

به گزارش کتاب دینا، ایرنا نوشت: رهبر کاتولیک های دنیا خواهان تعلیق موقت حق مالکیت معنوی واکسن های کرونا با هدف تقویت تامین این واکسن ها برای کشورهای فقیرتر دنیا شد.

پاپ از تصمیم تازه بایدن استقبال کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاپ فرانسیس روز شنبه طی پیامی حمایتش را از کنار گذاشتن حق مالکیت معنوی واکسن کرونا برای انتقال آنها به کشورهای فقیرتر در دنیا شد.

وی در ادامه کوشش ها برای ملی سازی واکسن های کرونا را با هدف جلوگیری از بین المللی کردن آن محکوم کرد و از عدالت در دنیا به عنوان ابزاری سخن به میان آورد که می تواند دسترسی دنیای به واکسن کرونا را تضمین کند و به طور موقت حق مالکیت معنوی آن را به حالت تعلیق در آورد.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش از حمایت این کشور از تعلیق مالکیت معنوی واکسن های کرونا اطلاع داد؛ تصمیمی که با استقبال سازمان دنیای بهداشت و انتقاد صنایع داروسازی روبرو شد.

بایدن اعلام نمود به طور موقت از پیشنهاد سازمان تجارت دنیای مبنی بر تعلیق مالکیت معنوی واکسن های کووید-19 حمایت می نماید.

تدروس آدهانوم رئیس سازمان دنیای بهداشت با استقبال از حمایت آمریکا، لغو مالکیت معنوی واکسن های کرونا را اقدامی کلیدی در مبارزه علیه کووید-19 دانست.

کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده در بیانیه ای اعلام نمود: شرایط فوق العاده همه گیری، تدابیر فوق العاده ای را می طلبد.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا نیز در واکنش به این تصمیم بایدن از تمایل اتحادیه اروپا برای بحث پیرامون این پیشنهاد اطلاع داد اما خاطر نشان کرد، در کوتاه مدت، فوری ترین مسئله این است که کشورهای فراوری نماینده اجازه صادرات دوزهای واکسن را صادر نمایند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "پاپ از تصمیم تازه بایدن استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپ از تصمیم تازه بایدن استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید