(تصاویر) گوشی عجیب و سه تکه شیائومی

به گزارش کتاب دینا، شرکت فناوری چینی شیائومی اخیراً درخواست ثبت اختراعی را به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ارائه داده که مربوط به یک گوشی هوشمند است که از سه بخش جداگانه و قابل تفکیک تشکیل شده است. در واقع این گوشی با استفاده از طراحی ماژولار یا مدولار که یک سیستم را به قطعات کوچکتر به نام ماژول تقسیم می نماید، ساخته می گردد. مزیت چنین طراحی این است که ماژول ها می توانند به طور مستقل ایجاد شوند، اصلاح شوند، جایگزین شوند یا با ماژول های دیگر یا بین سیستم های مختلف جابه جا شوند.

(تصاویر) گوشی عجیب و سه تکه شیائومی

به گزارش کتاب دینا به نقل از وبسایت LetsGoDigital، گوشی های هوشمند ماژولار، پدیده ای تازه در دنیای فناوری نیستند، اما علی رغم حضور چند ساله آن ها، گوشی های تاشو مقبولیت و محبوبیت بیشتری نسبت به آن ها یافته اند. در واقع دلیل این امر، کمبود سازندگان این نوع گوشی ها است و اگر بخواهیم دقیق تر اعلام کنیم، پیش از شیائومی تنها دو سازنده، به طور محدود به فراوری گوشی های ماژولار مشغول بودند. موتورولا در گوشی های سری Moto Z خود و Fairphone مستقر در هلند، دو شرکتی هستند که در حال حاضر به فراوری گوشی های ماژولار مشغول هستند.

به گزارش کتاب دینا، اکنون به نظر می رسد که شرکت چینی شیائومی هم در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند ماژولار است، چراکه برای چنین محصولی حق ثبت اختراع دریافت نموده است. شیائومی اخیراً حق ثبت اختراعی را برای یک دستگاه الکترونیکی به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ارائه داده است. اسنادی که چند هفته پیش در خصوص این ثبت اختراع فاش شد، یک گوشی هوشمند را توصیف می نماید که از ماژول های مختلف با عملکرد های مختلف ساخته شده است.

براساس اطلاعات و تصاویر این ثبت اختراع، یک طراح دنیای فناوری با نام مستعار Concept Creator، تصاویر مفهومی از این گوشی هوشمند ماژولار شیائومی را برای وبسایت LetsGoDigital تهیه نموده است. با توجه این تصاویر مفهومی، ما در نخستین نگاه می توانیم تشخیص دهیم که این گوشی تازه از سه ماژول جداگانه تشکیل شده است. ماژول اول شامل مادربرد و سیستم دوربین گوشی است، ماژول دوم برای باتری در نظر گرفته شده است، در حالی که ماژول سوم قسمت زیر گوشی هوشمند را تشکیل می دهد. دو تا از این سه ماژول دارای یک صفحه نمایش هستند و وقتی هر دو به هم متصل شوند، یک صفحه نمایش عظیم بدون درز قابل مشاهده را تشکیل می دهد. ماژول ها را می توان به وسیله مکاهمم کشویی ریل مانند متصل و جدا کرد.

این شرکت دو نوع مختلف ماژول دوربین را نشان و توصیف نموده است. یکی از آن ها سیستم دوربین مربع شکل با تنظیم دوربین سه گانه و فلاش LED است، طرحی که در گوشی هوشمند Redmi 9C این شرکت مشاهده کردیم. بعلاوه یک تنظیمات دوربین عمودی با تنظیم دوربین چهارگانه وجود دارد. لنز در قسمت پایین دارای یک طراحی مربع شکل است، که نشانگر دوربین عظیمنمایی پریسکوپ است. در خصوص دوربین سلفی، داده ها جزئیات زیادی را نشان نمی دهد. در حال حاضر، به نظر می رسد که این دوربین در یک حفره روی صفحه نمایش قرار گرفته است، اما این شرکت بعلاوه می تواند از فناوری دوربین زیر نمایشگر برای این مورد هم استفاده کند.

لی جون، بنیانگذار و مدیرعامل شیائومی، چند سال پیش هم چندین عکس از تلفن ماژولار مکعب Magic Xiaomi در شبکه اجتماعی Weibo به اشتراک گذاشته بود. اگرچه این گوشی هرگز در بازار عرضه نشد، اما به نظر می رسد که این شرکت چینی هنوز با این ایده درگیر است، بنابراین دور از فکر نیست که شیائومی در آینده گوشی هوشمندی با کانسپت مشابه به بازار عرضه کند.

تصاویر مفهومی گوشی ماژولار شیائومی

منبع: فرارو

به "(تصاویر) گوشی عجیب و سه تکه شیائومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) گوشی عجیب و سه تکه شیائومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید